Przejdź do treści

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej. Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce cookie.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

Pierwsza wizyta w poradni



PIERWSZY RAZ W PORADNI
JAK PRZYGOTOWAĆ DZIECKO DO WIZYTY W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ



WYJAŚNIJ DZIECKU:

    1. Dlaczego zostało skierowane do Poradni i co oznacza jej nazwa.
      Możesz powiedzieć: „Widzę, że masz kłopoty z….(uczeniem się liter, rysowaniem, głoskowaniem, liczeniem; trudno ci się skupić podczas nauki, itp.) chcę zrozumieć skąd one się biorą, by jak najlepiej Ci pomóc. Spotkanie z psychologiem i pedagogiem w poradni ułatwi nam rozwiązanie tego problemu”.

    2. W Poradni pracują psychologowie, pedagodzy, psychoterapeuci i logopedzi, nie ma tam lekarzy w białych fartuchach, nie trzeba przynosić kart NFZ i rozbierać się do badania,

    3. Jednorazowa wizyta w Poradni trwa od 1do 2 godzin.

    4. Dziecko najpierw spotyka się z psychologiem, a potem umawia się na badanie pedagogiczne. Możesz powiedzieć: „Pani/Pan będzie Ci zadawała różne zagadki, będziesz układać puzzle, czytać, pisać, liczyć i rysować. Zrobisz to, tak jak umiesz”.

    5. Ważne jest, by dziecko wiedziało, że nie będzie oceniane, nic się też nie stanie, jeśli nie odpowie na jakieś pytanie lub czegoś nie będzie umiało zrobić. Nikt go nie skrytykuje ani nie wyśmieje. Każdy ma prawo do popełniania błędów.

    6. Jeśli dziecko źle znosi kontakty z obcymi osobami, możesz zachęcić je do zabrania ze sobą ulubionej maskotki- zabawki. Warto zaopatrzyć się w jakieś łakocie lub coś do picia, by dziecko miało czym się zająć czekając aż rodzic skończy rozmowę z psychologiem.

    7. W żadnym wypadku nie strasz dziecka! Nie sugeruj, że od wyników badań zależeć będzie cała jego edukacja. Badania psychologiczno-pedagogiczne są po to, by określić mocne i słabe strony dziecka, zaplanować odpowiednie ćwiczenia, pokierować pracę samokształceniową.

    8. Jeśli dziecko nosi okulary, powinno koniecznie przynieść je na badania (od tego zależy miarodajność niektórych testów).

    9. Jeśli dziecko jest przeziębione, boli je głowa, lepiej odwołać wizytę w poradni i umówić się na inny termin.

Tak jest w naszej poradni