Przejdź do treści

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej. Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce cookie.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

Informacje

Koncepcja

Koncepcja pracy Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Bielsku-Białej wypływa z wieloletnich doświadczeń wchodzących w jego skład placówek:

  • Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1
  • Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2
  • Poradni Specjalistycznej dla Dzieci z Wadą Wzroku, Słuchu i Autyzmem

Jej wyrazem jest szeroka oferta pomocy. Można o niej przeczytać na stronach internetowych poszczególnych Poradni oraz w ulotkach informacyjnych. W celu uzgodnienia szczegółów współpracy zachęcamy do kontaktów bezpośrednich z pracownikami Zespołu. Postaramy się odpowiedzieć na Państwa potrzeby i oczekiwania.


Poradnia jest publiczną instytucją oświatową. Świadczy bezpłatnie pomoc psychologiczno-pedagogiczną dzieciom i młodzieży oraz kieruje swoje działania do rodziców i nauczycieli. Działa w następujących obszarach:

  • Diagnoza
  • Terapia
  • Poradnictwo
  • Wspieranie rozwoju uzdolnień
  • Profilaktyka, psychoedukacja, promocja zdrowia
  • Wydawanie opinii i orzeczeń

Zasady udzielania pomocy

  • Pomoc jest dobrowolna i bezpłatna.
  • Obowiązują zgłoszenia telefoniczne lub osobiste w celu ustalenia terminu spotkania ze specjalistą.
  • O kolejności przyjęć decyduje data zgłoszenia, chyba że jest to sytuacja kryzysowa.
  • Czynności diagnostyczne i pomocowe podejmowane są na wniosek rodziców (lub prawnych opiekunów) lub w wyjątkowych przypadkach samego ucznia. Żadne skierowania nie są potrzebne.
  • W przypadku osób pełnoletnich obecność rodziców nie jest konieczna, ale niejednokrotnie wskazana ze względów diagnostycznych.
  • Dla pełnej rzetelności diagnozy, niezbędna jest dobra kondycja psychofizyczna dziecka (powinno być zdrowe, zaopatrzone w np. okulary, aparat słuchowy, itp.).
  • Opinie wydawane są na pisemny wniosek rodziców lub opiekunów.
  • Na wniosek rodzica lub opiekuna opinie po badaniach diagnostycznych mogą być przekazane do placówek oświatowych.
  • Uczniowie kierowani na badania w kierunku specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii) powinni przynieść zeszyty z jak najniższych klas, sprawdziany, dodatkowe prace.
  • Badania pedagogiczne rozpoczyna się od sprawdzenia znajomości zasad pisowni i ortografii. Badania są kilkuetapowe.
  • Poradnia zapewnia wszystkim klientom atmosferę bezpieczeństwa, dyskrecji i poszanowania ich praw.