Technik elektromobilności pod patronatem Uniwersytetu Bielsko-Bialskiego

Technik elektromobilności pod patronatem Uniwersytetu Bielsko-Bialskiego
W dniu 28 lipca 2025 r. podpisany został aneks do umowy patronackiej pomiędzy UBB a Zespołem Szkół Samochodowych i Ogólnokształcących w Bielsku-Białej. Dokument podpisali JM Rektor Uniwersytetu, dr hab. inż. Jacek Nowakowski, prof. UBB oraz Dyrektor Szkoły, dr inż. Janusz Berek. W uroczystości uczestniczyli również Prodziekan WBMiI dr inż. Jacek Rysiński oraz dr inż. Dorota Więcek – nauczyciel akademicki UBB współpracujący ze szkołą.
Na mocy porozumienia Wydział Budowy Maszyn i Informatyki objął opieką naukowo-dydaktyczną nowy kierunek kształcenia w naszej szkole – technik elektromobilności.
To już siódmy kierunek w naszej szkole objęty patronatem Uniwersytetu. Uczniowie korzystają z tego wsparcia również na kierunkach: technik pojazdów samochodowych, technik mechanik, technik spedytor, technik automatyk, technik transportu drogowego, technik robotyk, technik elektromobilności.
W ramach patronatu uczniowie mają możliwość uczestniczenia w wykładach i zajęciach laboratoryjnych na Uniwersytecie, konferencjach naukowych i konkursach tematycznych, wycieczkach dydaktycznych oraz w projektach badawczo-rozwojowych pod opieką uczelni.
Dzięki współpracy z UBB uczniowie rozwijają swoje zainteresowania techniczne, poznają nowoczesne technologie oraz mają kontakt z akademickim środowiskiem naukowym.
Nowy kierunek – technik elektromobilności – to odpowiedź na dynamiczny rozwój motoryzacji elektrycznej i rosnące zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie. Absolwenci będą przygotowani do:
- diagnozowania i obsługi instalacji mechatronicznych oraz systemów elektrycznych pojazdów
- organizowania i prowadzenia napraw pojazdów zero- i niskoemisyjnych
- uzyskania świadectwa kwalifikacyjnego do pracy z urządzeniami i instalacjami elektrycznymi
Podpisanie aneksu to ważny krok w umacnianiu pozycji naszej szkoły jako lidera edukacji technicznej w zakresie motoryzacji w regionie.
Artykuł na stronie UBB /czytaj…/
Artykuł na stronie WBMiI /czytaj…/