Otwieramy patronackie klasy Esportowe!
W dniu 15 czerwca 2021 r. odbyło się uroczyste podpisanie umowy o współpracy pomiędzy Zespołem Szkół Samochodowych i Ogólnokształcących a Stowarzyszeniem Esport Polska, w zakresie utworzenia klas patronackich w dziedzinie Esportu.
Swoją obecnością zaszczycili nas:
- - Zastępca Prezydenta Miasta Bielska-Białej – Piotr Kucia,
- - Prezes Stowarzyszenia Esport – Tomasz Kowalik,
- - Wiceprezes Stowarzyszenia Esport – Brunon Bielecki,
- - Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu – Janusz Kaps,
- - Zastępca Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu – Jacek Broda.
W ramach umowy od września br. w ZSSiO zarówno w Szkole Podstawowej (klasy 4-8) i Technikum oraz Szkole Branżowej zostaną utworzone patronackie klasy Esportowe. Tym samym uczniowie naszej szkoły będą mogli uczestniczyć w dodatkowych zajęciach esportowych i zdobywać umiejętności w tym zakresie pod okiem specjalistów.
W trakcie trwania uroczystości uczniowie klas Esportowych ze Szkoły Podstawowej w Rajczy i Zespołu Szkół Samochodowych w Żywcu zaprezentowali swoje umiejętności esportowe. Serdecznie dziękujemy Uczniom oraz Dyrekcji obu szkół za uświetnienie naszej uroczystości.
Artykuł na stronie Radia Bielsko: E-SPORT BĘDZIE NA LEKCJACH!
Artykuł na stronie Urzędu Miasta: Klasy e-sportowe w Samochodówce
Artykuł na stronie bielsko.biala.pl: W szkole nauczą się grać na konsoli. Klasy e-sportowe w Bielsku-Białej
Artykuł na stronie naszemiasto.pl: https://bielskobiala.naszemiasto.pl/klasy-e-sportowe-w-bielsku-bialej-szkola-przy-ul-filarowej/ar/c5-8330716
Artykuł na stronie Super-Nowa: https://www.super-nowa.pl/sport-cat/art-bielsko-biala-klasy-e-sportowe-w-samochodowce,12729
Czym jest Esport?
Esport (ang. electronic sport) jest formą rywalizacji ludzi, której przedmiotem działania zawodników są gry komputerowe. Rywalizacja między graczami odbywa się w formie rekreacyjnej, jak również na turniejach gier komputerowych.
Opis kandydata do klasy patronackiej Esportowej:
- - posiadasz zamiłowanie do nowych technologii i komputerów,
- - posiadasz wiedzę z zakresu gier mobilnych, online, na konsole, komputery itp.,
- - chcesz zdobyć większe umiejętności informatyczne,
- - posiadasz swój kanał gier w mediach społecznościowych,
- - oglądasz rywalizacje i zawody Esportowe,
masz szansę rozwijać się w klasie patronackiej Stowarzyszenia Esport Polska!
Opis zajęć ogólnych:
- - 4 godziny treningów i rozgrywki esportowej w tygodniu;
- - nauka programowania – szczególnie gier komputerowych;
- - udział w turniejach e-sportowych (gier komputerowych);
- - wsparcie trenera e-sportu, pedagoga oraz psychologa;
- - zajęcia z zakresu: umiejętności pracy w grupie, komunikacji, radzenia sobie z emocjami i stresem, zarządzania czasem, doskonalenia myślenia przestrzennego i wielowątkowego;
- - kierunkowe zajęcia sportowe.
Opis zajęć profilowanych:
- - Zajęcia z motoryki małej i dużej – trening umiejętności manualnych, zajęcia sportowe ruchowe, kondycyjne – wg potrzeb;
- - Zajęcia z j. angielskiego sprofilowanego na zakres słownika gier i poleceń oraz komunikowania się przez internet (słownej i przez komunikatory);
- - Zajęcia i rozgrywki Esportowe w szkole;
- - Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej – profilowanie zawodnika, biofeedback, zajęcia antystresowe i inne;
- - Zajęcia teoretyczne o wydarzeniach w dziedzinie Esportu, kursy, porady, bezpieczeństwo w internecie;
- - Omówienie postępów i wyników – wg potrzeb.
Korzyści z nauki w klasie o profilu Esportowym:
Oprócz realizacji zajęć obowiązkowych, wynikających z programu nauczania w ramach specjalizacji e-sportowej uczniowie mogą:
- - uczestnictwo i rywalizacja w turniejach e-sportowych;
- - udział w olimpiadach i rozgrywkach na poziomie powiatu, województwa, kraju organizowanych przez szkołę oraz instytucje zewnętrzne m.in. Stowarzyszenie Esport Polska;
- - udział w e-sportowych turniejach międzynarodowych;
- - wyjazdach na turnieje krajowe i zagraniczne.
Jakie umiejętności zdobędziesz w klasie Esportowej?
- - świadomego korzystania z komputera i gier;
- - komunikacji w języku polskim i angielskim;
- - myślenia wielowątkowego;
- - radzenia sobie ze stresem i podejmowania decyzji pod presją czasu;
- - prowadzenia gry komputerowej;
- - współpracy w grupie;
- - doboru odpowiedniej taktyki;
- - wzrost umiejętności fizycznych.