Multimedialny Projekt Językowo-Motoryzacyjny
Nauka języków obcych ma wiele korzyści zawodowych. W dzisiejszym globalnym rynku pracy bardzo dużo firm wymaga od swoich pracowników znajomości przynajmniej jednego języka obcego. Posiadanie takiej umiejętności czyni nas bardziej konkurencyjnymi i otwiera nam drzwi do lepszych ofert pracy. Ponadto, umiejętność komunikacji w innym języku pozwala nam nawiązać kontakty z ludźmi z różnych krajów, co może prowadzić do nowych możliwości zawodowych.
Mając na uwadze powyższe informacje oraz wiedząc, że motoryzacja to pasja naszych uczniów, nauczycielki języków obcych, p. Barbara Dejer-Tokarz i p. Marta Gayer-Janasik stworzyły z klasą 5a technikum o profilu technik pojazdów samochodowych ciekawy projekt motoryzacyjno-językowy „W NIEMIECKIM I ANGIELSKIM WARSZTACIE SAMOCHODOWYM”.
Celem projektu było:
– podkreślenie roli języka obcego zawodowego
– pokazanie młodzieży w praktyce, iż znajomość j. obcego zawodowego zwiększa szanse młodych ludzi na zdobycie interesującej pracy w kraju i za granicą
– poszerzenie i utrwalenie słownictwa związanego z branżą samochodową w języku niemieckim i angielskim, m.in. nazwy narzędzi, słownictwo związane z czynnościami w warsztacie samochodowym, obsługą klienta
– motywowanie do praktycznego nabywania umiejętności językowych
– łączenie umiejętności językowych z zastosowaniem TIK
– urozmaicenie zajęć poprzez niestandardowe wykorzystanie wiedzy
TO KOLEJNY PROJEKT, KTÓRY ZOSTAŁ ZORGANIZOWANY W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”, W KTÓRYM NASZA SZKOŁA UCZESTNICZY JUŻ PO RAZ DRUGI.
Poniżej fotorelacja z zajęć w pracowni samochodowej.
Zachęcamy do obejrzenia i gratulujemy naszym uczniom kreatywności!