„Lapbookowe cztery pory roku” – innowacja pedagogiczna w klasie 3a
Tworzenie lapbooków to atrakcyjna metoda dydaktyczna i wspaniała zabawa. Przekonują się o tym uczniowie klasy 3a, którzy pod kierunkiem swojej wychowawczyni p. Karoliny Górnej, w ramach innowacji pedagogicznej tworzą ciekawe, kolorowe lapbooki.
Lapbook to rodzaj interaktywnej książki, teczki, w której uczeń gromadzi informacje, ciekawostki, zadania i zagadki na wybrany temat. Kontynuacja tej formy nauki tym razem w roku szkolnym 2021/2022 prowadzona jest w zeszytach/brulionach dużego formatu w formie gromadzenia ciekawostek, wiadomości i informacji zaczerpniętych z Internetu na temat CZTERECH PÓR ROKU. Uczeń szuka informacji, przygotowuje elementy, planuje ich rozmieszczenie, uzupełnia, przepisuje, koloruje, ozdabia, wycina, wkleja i zapamiętuje zdobyte wiadomości.
W okresie od września do listopada uczniowie poznawali treści dotyczące jesiennej pogody, darów jesieni, jesieni w lesie, ogrodzie i zachowania zwierząt, dowiedzieli się kiedy rozpoczyna się i kończy kalendarzowa jesień. Natomiast od grudnia do lutego uczniowie utrwalali wiedzę na temat zimowych miesięcy, symboli i zwiastunów zimy, bezpiecznych zabaw zimowych, ptaków odlatujących do ciepłych krajów, zwierząt zapadających w zimowy sen, sposobów dokarmiania ptaków zimą, zimowych zjawisk w pogodzie, zimowych ciekawostek, a także poznali powiedzenia i przysłowia o zimie.
Za nami już pierwsza i druga część, czyli jesień i zima. Dzięki pracy nad lapbookiem uczniowie wykazali się ogromną kreatywnością, poszukiwali ciekawe informacje na temat jesieni i zimy, nauczyli się je selekcjonować i w sposób atrakcyjny prezentować je w swoich tematycznych zeszytach. Bardzo się starali, aby wyglądały one pięknie i kolorowo.
Nowa forma pracy bardzo podoba się uczniom i daje im wiele radości. Z niecierpliwością czekają na czas kiedy będą wykonywać kolejnego wiosennego lapbooka.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć. :)