Przejdź do treści

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej. Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce cookie.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

KURS EKOLOGICZNY "HOW TO SAVE THE WORLD"

14-07-2025 Oświata VI Liceum Ogólnokształcące w Bielsku-Białej

W dniach 30 czerwca – 11 lipca 2025 roku trójka nauczycieli z naszej szkoły uczestniczyła w międzynarodowym kursie „How to save the world” w ramach programu Erasmus+, którego tematyka koncentrowała się na ekologii, zrównoważonym rozwoju i ochronie środowiska.

Kurs rozpoczął się od integracji z uczestnikami z różnych krajów Europy oraz eksperymentów, których efekty podsumowano na zakończenie zajęć. Kolejne dni wypełniły warsztaty dotyczące m.in. gospodarki o obiegu zamkniętym, wpływu plastiku na środowisko czy zagrożeń wynikających z kwaśnych deszczów. Szczególnie wartościowe okazały się zajęcia praktyczne – uczestnicy tworzyli przedmioty z materiałów wtórnych, pracowali z mikroskopem oraz przeprowadzali doświadczenia edukacyjne możliwe do wykorzystania na lekcjach.

W trakcie kursu odbyły się także zajęcia terenowe, m.in. analiza bioróżnorodności w lokalnym parku i badanie oferty ekologicznej na lokalnym ryneczku. Nauczyciele mieli okazję poznać endemiczną faunę i florę Teneryfy, a także wykorzystać aplikację iNaturalist do identyfikowania gatunków.

Kolejne dni poświęcono tematom takim jak zawartość cukru w produktach spożywczych, odnawialne źródła energii, ochrona przyrody na Teneryfie oraz dobre praktyki ekologiczne, które można wdrożyć w edukacji. Ważnym elementem było również rozwijanie kompetencji językowych i cyfrowych.

Zwieńczeniem kursu były prezentacje wyników eksperymentów i projektów wdrożeniowych, które uczestnicy planują zrealizować po powrocie do szkół. Wręczenie certyfikatów i wspólne zdjęcie zakończyło intensywny, inspirujący i bardzo wartościowy czas nauki i współpracy międzynarodowej.

„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.