„Kodowanie na dywanie”
Mata edukacyjna „Kodowanie na dywanie” – czyli programowanie bez komputera, za to z użyciem różnych przyborów: obrazków, cyfr, liczmanów i kolorowych kartoników oraz jednorazowych kolorowych kubeczków.
Zajęcia z kodowania są stałym punktem zajęć świetlicowych trzecioklasistów prowadzonych przez ich wychowawczynię – p. Karolinę Górną.
Zadania wykonywane na zajęciach z wykorzystaniem maty do kodowania wspomagają rozwój intelektualny dzieci, ich umiejętności matematyczne, naukę czytania i pisania, koncentrację uwagi, poszerzają wyobraźnię, doskonalą orientację przestrzenną, myślenie abstrakcyjne oraz logiczne, samodzielność uczniów, a także integrują zespół klasowy.
Uczniowie w czasie zajęć z matą używając kolorowych kubeczków, kartoników oraz liczmanów chętnie odkrywają zakodowane obrazki. Układając przy pomocy symboli graficznych,, kod-drogę” i odtwarzając proste skrypty, uczą się precyzyjnego myślenia. Korzystając z instrukcji prowadzącego, poszukują różnych sposobów rozwiązywania tego samego problemu.
Pracując także w zespołach, wykonują różnorodne zadania. Ustawiają np. ciąg kubków z właściwych kolorów, we właściwym rytmie, liczebności zbiorów, parzyście lub z liczbą nieparzystą. Mogą z kubeczków tworzyć sekwencje rytmicznie powtarzających się kolorów (płaskie lub przestrzenne) albo ułożyć ze wzoru, zakodować pracę, zbudować wieżę według zadanego kodu. Rozwiązują,, Kubeczkowe sudoku”, bawią się symetrią i kubeczkami. Układają według instrukcji słownej i pisanej zakodowane wzory – kwiatów, samochodów, drzew, zwierząt itp.
Jest to wspaniała zabawa dla dzieci połączona z logicznym myśleniem, nauką, pracą zespołową dająca wiele uśmiechu i satysfakcji z wykonanych zadań. Uczniowie bardzo lubią te zajęcia. :) Zapraszamy do galerii zdjęć.