Przejdź do treści

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej. Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce cookie.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

„Kodowanie na dywanie”

04-11-2021 Oświata Zespół Szkół Samochodowych i Ogólnokształcących w Bielsku-Białej

Mata edukacyjna „Kodowanie na dywanie” – czyli programowanie bez komputera, za to z użyciem różnych przyborów: obrazków, cyfr, liczmanów i kolorowych kartoników oraz jednorazowych kolorowych kubeczków.
Zajęcia z kodowania są stałym punktem zajęć świetlicowych trzecioklasistów prowadzonych przez ich wychowawczynię – p. Karolinę Górną.

Zadania wykonywane na zajęciach z wykorzystaniem maty do kodowania wspomagają rozwój intelektualny dzieci, ich umiejętności matematyczne, naukę czytania i pisania, koncentrację uwagi, poszerzają wyobraźnię, doskonalą orientację przestrzenną, myślenie abstrakcyjne oraz logiczne, samodzielność uczniów, a także integrują zespół klasowy.
Uczniowie w czasie zajęć z matą używając kolorowych kubeczków, kartoników oraz liczmanów chętnie odkrywają zakodowane obrazki. Układając przy pomocy symboli graficznych,, kod-drogę” i odtwarzając proste skrypty, uczą się precyzyjnego myślenia. Korzystając z instrukcji prowadzącego, poszukują różnych sposobów rozwiązywania tego samego problemu.
Pracując także w zespołach, wykonują różnorodne zadania. Ustawiają np. ciąg kubków z właściwych kolorów, we właściwym rytmie, liczebności zbiorów, parzyście lub z liczbą nieparzystą. Mogą z kubeczków tworzyć sekwencje rytmicznie powtarzających się kolorów (płaskie lub przestrzenne) albo ułożyć ze wzoru, zakodować pracę, zbudować wieżę według zadanego kodu. Rozwiązują,, Kubeczkowe sudoku”, bawią się symetrią i kubeczkami. Układają według instrukcji słownej i pisanej zakodowane wzory – kwiatów, samochodów, drzew, zwierząt itp.

Jest to wspaniała zabawa dla dzieci połączona z logicznym myśleniem, nauką, pracą zespołową dająca wiele uśmiechu i satysfakcji z wykonanych zadań. Uczniowie bardzo lubią te zajęcia. :) Zapraszamy do galerii zdjęć.